Lever för handbollen, men ingen framtidsdröm

januari 18, 2012

Det är skillnad mellan verklighet och drömmar. Dock kan man drömma om verkligheten, t.ex som sin framtid. Just nu går Felicia Fredin, 17 år, på Carl Adoplh Agardhgymnasiet i Lund och hon läser samhällsprogrammet. Förutom att gå i skolan träffar hon kompisar och spelar handboll.

 

Handboll har hon hållit på med ändå sedan hon gick i ettan på lågstadiet. Det har blivit som en livsstil. Just nu spelar hon i laget IK Lågan i Hörby, hon är yngst i laget. Ändå ser hon inte sig själv som den mest mesiga dock inte heller den mest aggressiva. Hon tycker att hon är den som ger positiv energi till laget och är alltid där och ger allt. En mycket engagerad vänsterkant spelare som alla kan räkna med.

 

Möjligheterna

Hon spelar inte i det största laget och därför är möjligheterna inte de bästa. Därför är handboll inget hon satsar mest på.

– Jag skulle möjligtvis kunna tänka mig att bli tränare för ett handbollslag i framtiden. Men när det gäller landslagsspelare och jobba med det professionellt så antagligen inte. Det är inget jag siktar mot, men självklart hade jag tackat ja om jag hade fått förfrågan, säger Felica Fredin.

 

Julia Palmgren

Kommentera

