Underbara Washington D.C

januari 17, 2012

Washington D.C, Washington D.C, Washington D.C! Åh vad jag saknar dig! Jag saknar Dina parker, Dina superrosa Victoria’s Secret affärer, Din cheesiga cheececake, Dina trevliga invånare och sist men inte minst Dina gigantiska kloakråttor.

Vägarna var tillräckligt breda och det var som att trottoarstenarna var special designade efter mina 13 cm klackstövlar. Luften var väldigt frisk för att vara mitt i en storstad, dessutom har jag inte varit på ett så miljömedvetet ställe tidigare. Trots att det var trångt på tåget var folk ändå glada och bjöd gärna in till diskussion. Jag saknar till och med den där (ganska snygga) snubben i läderjacka som satt och smygfotade mig i sätet framför när vi var på väg hem från Smithsonian.

Washington D.C,  Du är den första staden jag verkligen har blivit kär i! En vacker dag kommer jag tillbaka. Vem vet, kanske för att stanna?

Beatrice Widmark

Kommentera

