Arnold Schwarzeneggers okända barn

maj 23, 2011

Nyligen gick Arnold Schwarzenegger och hans fru Maria Shriver skilda vägar efter 25 år och fyra barn. Nu har det kommit fram enligt en artikel i Expressen.se att Arnold Schwarzenegger och Maria Shriver valde att skilja sig för någonting som hände tio år sedan, men som Arnold Schwarzenegger valde att berätta då han avgick som Kaliforniens guvernör i vintras.

Han gav en intervju till L.A Times där ett av uttalanden var ”Jag förstår och är värd ilskan och besvikelsen bland mina vänner och min familj. Det finns inga ursäkter och jag tar fullt ansvar för den smärta som jag orsakat. Jag har bett om ursäkt till Maria, mina barn och min familj.”

För tio år sedan inledde Kaliforniens blivande guvernör ett förhållande med familjens – sedan tjugo år tillbaka – hushållerska. Detta valde han att inte berätta för sin familj, och det ryktas även om att Arnold Schwarzenegger har minst två utomäktenskapliga barn till.

Länge ville inte modern till barnet kommentera all uppståndelse, men nu har hon trätt fram. ”Patty” Baena, 50 skötte tvättning och städning i ”Terminatorns” hem och började intressera sig för skådisen – som inte var allt för svårflörtad. Hushållerskan fortsatte jobba i huset medan hon var gravid, utan att berätta för någon vem som var pappa till barnet. Först när pojken var född bestämde sig Patty att berätta för Arnold. I början av januari slutade Patty att arbeta i hushållet av okänd andledning, enligt Expressen.

Enligt en källa från L.A Times ska Arnold Schwarzenegger alltid tagit finansiellt ansvar för barnet sedan dess födsel.

Beatrice Widmark

Kommentera

