Sista natten med gänget

april 15, 2011

Vad ska vi göra nu? Vi åker hem, de jag har pratat med skulle gärna ha stannat minst en vecka till, någon annan orkar inte längre och vill inget annat än åka hem. Och det ska vi, vare sig vi vill det eller inte, vad som återstår är att packa. kanske lite slarvigare än när vi åkte hit, alla viktigaste saker längst upp så jag kommer åt dem lätt. Alla kläder och skor täckta av barcelonadamm och solkräm och svett, lite plats att köra ner några kläder som kanske inköpts de sista timmarna. Det sista flaskvattnet, sista frukosten, sista nyckelinlämningen och tandborstningen i Barcelona.

Under den här resan har jag njutit av staden, min tredje gång i Barcelona, behöver inte ta fler foton eller höra mer om ramblan. Och det har varit hur roligt som helst. Om detta hade varit oscarsgalan hade jag velat tacka mina trevliga rumskamrater Annie och Veronika. Mina gamla och goda vänner Hedvig och Lina,  Nyare vänner som Micha och Erika och Kajsa och Emma och Bea och Pella och alla andra i denna klass och den andra som snart ska splittras ut i postgymnasiediaspora. Jag hoppas att ni har haft en jättebra resa. Och att ni har bra minnen( om man bortser från vår vän Jonatans missöde med skateboarden).

Ni kanske sitter och skriver just nu och ska snart publicera, och jag undrar och väntar på att få höra hur ni har haft det?

Alva Bexell

Kommentera

