Hela la Món

april 5, 2011

Om min katalanska är helt fel så ursäkta mig, men jag har just lärt mig ett nytt ord, och en falsk vän:

Bomba: Bomb

Bomber: brandkåren

 

Så att man inte förväxla de båda, remember, båda kanska skapar panik, men man vill inte ha en vilken-kabel-ska-jag-klippa-för-att-desarmera expert när man behöver en vattenslang.

Vidare så har vi fått i uppgift av Mia att komma på frågor till de som jobbar på tidningen Ara.

exempel: hur många personer jobbar på tidningen?

har ni korrespondenter någonstans, och i så fall var?

har ni några hjärtefrågor? typ immigration, sjukvård osv?

 

detta var mitt inlägg, återkommer om några timmar med en recension om Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones.

adéu( hejdå) Alva

Kommentera

