Vinden till Barcelona

mars 29, 2011

Nu drar det ihop sig. Snart är det äntligen dax att packa upp sina dammiga vårkläder, putsa solglasögonen och bojkotta alla tankar på projektarbete och annat gnäll som varje morgon när man vaknar kastar sig över en som en hink med iskallt vatten.  För jag (galen och fantiserande människa) ska iväg till städernas stad: Barcelona!

Om jag har tur kanske jag till och med kan sno med min systers snygga shorts. Jag borde nog varna henne om min nya spindelkompis i källaren. Då dröjer det nog några veckor till innan hon kommer hem på visit från Växjö och då är det fritt fram för mig att tömma hennes garderob! (Eavilface!)

Nej, jag ska vara den snälla lillasystern jag alltid har varit. Jag kommer att klara mig utmärkt i Barcelona om jag bara inte, som i alla andra storstäder, går vilse. Precis som den där gången jag hoppade på fel tåg i Londons metro. Det var en mindre vacker historia, men det löste sig på bästa sätt. Efter att jag desperat och halvt panikslagen pratat med en snäll vakt som hade den mest underbara engelska dialekten, lyckades jag få tag på min familj igen.

Men nog om det. Ingen är väl intresserad av en mindre lyckad tunnelbanefärd i London. Det är inte ens dit vi ska. Efter att jag läst ut Vindens skugga , den mest underbara bok jag läst blev jag helt tagen och hänförd av Barcelona, precis som att jag hela mitt liv drömt om att åka dit utan att jag själv vetat om det. Kanske var det vinden som drog förbi och talade till mig? Kanske var det bara doften från bokens sköra sidor som fick mig att se mellan raderna. Men iväg ska jag och det är snart!

 

Micha SP3A

Ett svar to “Vinden till Barcelona”

  1. Så roligt att du uppskattade ”Vindens skugga”, Micha!

    Mia

Kommentera

