GÅRDAGENS OUTFIT

mars 29, 2011

För några dagar sen när jag umgicks med några tjejkompisar fick jag plötsligt en underlig insikt och utbrast ”INGET JAG HAR PÅ MIG IDAG ÄR SECOND HAND!!!”  Tjejerna tittade på mig som om jag var dum i huvudet, men jag var förundrad, på gränsen till chockad.

Senare kom jag på att jag faktiskt hade på mig second hand, ett par Converse som jag köpt för 70 SEK i en liten pittoresk butik i Helsingör, då helt oanvända!

Second hand är ju fantastiskt ur så många synvinklar; det är billigt, miljövänligt, kläderna har en historia och man hittar saker som man aldrig skulle leta efter!

I Lunds second hand-butiker blir jag sällan speciellt imponerad, men jag tänker att i Barcelona finns allt! Kolla vilka bra tips på marknader,  second hand-ställen och andra kulturella platser jag hittade på den här sidan!

Nedan följer utdrag från samma sida, enjoy!

Marknader
El Encante (Glories-rondellen) – loppmarknad och goda fyndmöjligheter, second hand.
La Boquería – saluhall med alla de mest fantastiska matvarorna, en ren teaterföreställning och gastronomiskt spektakel för skandinaviska ögon.
El Mercado Sant Antoni (vid Ronda Sant Antoni) – en av stadens största marknader.

Second Hand-affärer
Hela Calle Riera Baja (Raval-kvarteren) – flera klädes-, musik-, sko- och serietidningsaffärer med secondhand-utbud.
Encante-marknaden (Glories rondellen): ett myller av second hand och nytt, billigt och speciellt, en perfekt plats att prova på sin prutningskapacitet.
Cash Converter (Calle Floridablanca 45) – elektroniska varor, begagnade cd-skivor och videos etc.

Emma

Ett svar to “GÅRDAGENS OUTFIT”

  1. Bra tips, Emma! Och absolut – det finns massor med vintagebutiker i Barcelona. Förstås ”storstadsdyrt”…men ändå.

    Mia

Kommentera

