Ett annat perspektiv

mars 29, 2011

De flesta i klassen ska åka till Barcelona om två veckor, men det finns undantag. Även om många kan tycka att det är märkligt ska jag inte följa med. Men ni ska inte tro att jag kommer bli sysslolös! Precis som mina klasskamrater ska jag skriva en text om dagen. Fem stycken allt som allt varav ett reportage, en artikel och en krönika.  De kommer skriva om sina upplevelser i denna spännande stad, kanske skriver någon om cykeluthyrning eller om den vackra katedralen.

Själv kommer jag skriva om sådant som är i min närhet. Kanske blir det ett reportage om Dunkers kulturhus i Helsinborg, en artikel om BT kemi skandalen i Teckomatorp eller en krönika om någon sällsamt rofylld plats. Det finns en hel del intressant att skriva om här i Skåne. Möjligheterna är oändliga! Kvar i Sverige får jag ett annat perspektiv som skiljer sig från allt annat som publiceras här.

Martina Eriksson Sp3a

Ett svar to “Ett annat perspektiv”

  1. Låter som om även du kommer att ha en hel del att göra! Ska bli spännande att läsa sen, Martina!

    Mia

Kommentera

